نوشته شده توسط : noor

تحقیق کلمات کلیدی

وظایف سئوکار اگرچه الگوریتم‌های گوگل برای تعیین نحوه عملکرد وب‌سایت­ها به طور مداوم در حال تغییر هستند، اما کلمات کلیدی بخش مهمی از معادله باقی می‌­مانند. اکثر جستجوها هنوز با کلمات کلیدی شروع می‌­شوند. به‌عنوان یک متخصص سئو در ایران، شما تحقیقات کلمات کلیدی را برای ارزیابی محبوبیت، رقابت و ارتباط آن‌ها انجام خواهید داد تا بتوانید مؤثرترین فهرست کلمات کلیدی ممکن را بسازید.

بهینه‌سازی

همان‌طور که قبلاً گفته شد، سئو سایت فراتر از کلمات کلیدی است و به‌عنوان یک متخصص سئو، مسئولیت بهینه‌سازی را بر عهده خواهید داشت. این بهینه‌سازی درون صفحه و خارج از صفحه را پوشش می‌دهد تا تضمین کند که محتوای باکیفیت بالا، اطلاعات دقیق، ساختار HTML واضح، لینک‌های داخلی و صفحات بارگذاری سریع را ارائه می‌دهید. همچنین مستلزم آزمایش‌های مختلفی است تا ببینید چگونه می‌توانید نرخ تبدیل خود را در هر صفحه وب افزایش دهید.

برخی از افراد در پاسخ به سؤال سئوکار کیست در ذهن خود با چالش روبه‌رو هستند، اما جواب این سؤال آسان­‌تر از چیزی است که فکر می­‌کنید.

لینک بیلدینگ

گوگل نه‌تنها وب‌سایت‌ها و محتوای شمارا در نظر می‌گیرد، بلکه به آنچه دیگران درباره شما می‌گویند نیز توجه می‌کند. وقتی سایر وب‌سایت‌ها به وب‌سایت شما پیوند می‌دهند، این یک رأی اعتماد به محتوای شما است که Google هنگام تعیین رتبه شما در نظر می‌گیرد.

به‌عنوان یک متخصص سئو، شما به دنبال راه‌­هایی برای تشویق سایر وب‌سایت­‌ها برای پیوند قانونی به وب­سایت خودتان هستید. در بعضی از مواقع برای اطمینان از علم خود، یک سئوکار ایرانی وظیفه دارد که کلمه سئوکار کیست را در گوگل سرچ کند.

ساخت  URL

به‌عنوان یک متخصص سئو، ممکن است انتظار داشته باشید که شرکت یا مشتری شما انواع کمپین­‌های متعددی را به طور هم‌زمان انجام دهد و همه بازدیدکنندگان را به سمت وب­سایت شما هدایت کند. شما می­‌خواهید بدانید که ترافیک شما از کجا آمده است.

برای مثال ممکن است شخصی روی پیوندی در یک خبرنامه با تیتر سئوکار کیست کلیک کند. آن‌ها ممکن است وب­سایت شمارا از طریق یک پست فیس­بوک یا یک تبلیغ پیدا کرده باشند. شما برای هر یک از این منابع URLهای منحصربه‌فردی ایجاد خواهید کرد تا بتوانید ببینید ترافیک شما از کجا می­آید.

تجزیه‌وتحلیل

داده­‌های تحلیلی تنها راه برای یافتن آنچه کار می­‌کند است. شما به‌عنوان یک مشاور سئو، آمارها را مرتباً رصد خواهید کرد تا ببینید وب‌سایت‌ها، صفحات فرود و کلمات کلیدی چگونه کار می‌کنند و همچنین ترافیک از کجا می‌آید.

بهینه‌سازی موبایل

اکنون گوگل اعلام کرده است که از سال 2018 از شاخص موبایل اول استفاده خواهد کرد، موبایل بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. لازم نیست این کار را به طور منظم انجام دهید، اما باید مطمئن شوید که تمام محتوای سایت شما در ابتدا سازگار با موبایل است. برخی از افراد به‌اشتباه به جواب سؤال سئوکار کیست می­رسند. یک سئوکار خوب در ایران باید به‌تمامی نکات و قوانین گوگل مسلط باشد.

فعلی ماندن

اگر صحبت از تنظیمات گوگل شد، بخشی از شغل شما به‌عنوان متخصص سئو مستلزم خواندن مقالات، وبلاگ‌­ها و انجمن­‌ها برای به‌روز ماندن در مورد تغییرات و تحولات سئو است. گوگل همیشه در حال تغییر است و شما باید بدانید چه خبر است تا غافلگیر نشوید.

متمرکز ماندن

در دنیای پرشتاب امروزی، با ایمیل‌ها، پیامک‌ها و پیام‌های چت که همیشه برای جلب‌توجه ما رقابت می‌کنند، چیزهای زیادی سعی می‌کنند حواس شمارا پرت کنند. ازآنجایی‌که شما در حال حاضر به‌عنوان یک متخصص سئو مسئولیت­‌های زیادی را بر عهده خواهید داشت، حفظ تمرکز برای داشتن روزهای کاری مؤثر بسیار مهم است. یکی از دیگر وظایف اصلی سئوکار در ایران متمرکز ماندن است.

 



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : جمعه 12 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

یکی از موارد مهم دیگر سئو سایت دندان پزشکی لینک سازی درست و اصولی این سایت ها میباشد لینک سازی امروزه همانند گذشته در سئو سایت شما تاثیر زیادی دارد اما ناگفته نماند اگر لینک سازی شما درست و اصولی نباشد احتمال پنالتی شدن سایت شما بسیار زیاد میشود و بهتر است برای سایتتان قبل از لینک سازی حتما یک استراتژی لینک سازی درست بچینید بسیاری از متخصصان سئو امروزه فک میکنند.

 استراتژی لینک سازی برای هر سایت یکسان است درصورتی که این طرز تفکر بسیار اشتباه است مثلا :سایتی مثل آپارات که چندین سال است فعال است با سایتی که یک ماهست راه اندازی شده است، استراتژي لینک بیلدینگ کاملا متفاوتی خواهد داشت در واقع این موضوع به طبیعی بودن سایت برای گوگل بر میگردد .

منظور از لینک سازی طبیعی برای گوگل یعنی چه 

سایتی مثل اپارات اگر الان ده هزار تا لینک سازی کند برای الگوریتم های گوگل این لینک سازی کاملا طبیعی میباشد . اما سایتی که یک روز است راه اندازی شده است اگر الان ده هزارتا لینک سازی کند امکان پنالتی شدنش  ۹۰ درصد است . پس هر سایت باید با توجه به وضعیتی که دارد طبیعی رفتار کند و شما بعنوان یک سئو کار سایت دندان پزشکی باید به این موضوع توجه کنید که طبیعی بودن برای هر سایت متفاوت است و شما باید با توجه به شرایطی که وبسایتتان دارد طبیعی رفتار کنید و اگر طبیعی رفتار نکنید امکان پنالتی شدن سایتتان بسیار زیاد است .

بک لینک سوشال سیگنال :

بک لینک های سوشال سیگنال یکی از بهترین بک لینک ها برای سایت های تازه تاسیس میباشند . بک لینک های سوشال سیگنال برای سایت های دندان پزشکی بسیار موثر خواهند بود و سئو سایت دندان پزشکی شما را میتوانند بهبود ببخشند.

 

اهمیت سئو سایت دندان پزشکی

سئو سایت دندان پزشکی تنها زمانی به موفقیت می رسد که بتواند تمامی اصول و قوانین سئو را رعایت کند. در غیر این صورت طراحی سایت دندانپزشکی نمی تواند بازدهی مناسبی داشته باشد.

 از این رو مشاورین با ارائه استراتژی و راهکارهای مختلف محتوای مناسبی را برای سایت به ارمغان می آورند تا کاربران بیشتری را جذب نمایند.

آیا سئو سایت دندانپزشکی با سئو سایر سایت ها تفاوت دارد؟

اصول و قوانین سئو برای تمامی سایت ها یکسان است ولی استراتژی های به کار رفته برای هر سایتی متفاوت است. سئو شامل یک سری چالش ها است که کارشناسان سئو می تواند به صورت دقیق و با موفقیت آن را پشت سر بگذارد.

 همان طور که می دانید سئو شامل موارد مختلفی است و گستردگی بالایی دارد. به همین دلیل نمی توان به تنهایی آن را انجام داد. بر این اساس شرکت های سئو یک تیم است که هر کدام در زمینه خاصی تخصص دارند. 

همچنین سایت های دندانپزشکی اغلب محلی است و محدوده جغرافیایی خاصی را شامل می شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

کیورد ریسرچ چیست  یک پروسه ثابت برای تمام سئوکارها است. در طول سال های گذشته، روش انجام سئو دستخوش تغییرات زیادی شده است اما در طول تمامی این سال ها کیورد ریسرچ همیشه یکی از بخش های اصلی این پروسه بوده است.

کیورد ریسرچ به پروسه جستجو و پیدا کردن عباراتی گفته می شود که افراد در موتورهای جستجو وارد می کنند تا پاسخ سوالات خودشان را پیدا کنند.

معمولا سئوکارها از کیورد ریسرچ استفاده می کنند اما ممکن است برای انجام فعالیت های مربوط به بازاریابی هم به این کار نیاز داشته باشید. با کیورد ریسرچ، کلمات کلیدی هدف، محبوبیت آن ها، سختی آن ها و… به دست می آید و می توانید از این اطلاعات برای بهینه سازی سایت خودتان استفاده کنید.

با کیورد ریسرچ می توانید فقط کوئری هایی را هدف بگیرید که کاربران شما در موتورهای جستجو به دنبال آن هستند. با انجام صحیح کیورد ریسرچ شما می توانید راحت تر در گوگل رنک بگیرید و استراتژی محتوا و بازاریابی خودتان را به صورت صحیح طراحی کنید.

ممکن است شما هم شنیده باشید که گفته می شود استراتژی موتورهای جستجو در طول ۱۰ سال گذشته تغییرات زیادی کرده و کلمات کلیدی به اندازه گذشته مهم نیستند. این موضوع تا حدودی صحت دارد؛ استفاده از کلمات کلیدی دقیقی که کاربر جستجو می کند به اندازه گذشته مهم نیست و گوگل بیشتر به هدف کاربر از جستجو و اینکه محتوای شما نیاز کاربر را رفع می کند یا خیر اهمیت می دهد.

اما این بدین معنی نیست که کیورد ریسرچ هیچگونه کاربردی ندارد. با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی شما می توانید متوجه شوید که مردم به چه موضوعاتی بیشتر از همه اهمیت می دهند و موضوعاتی که شما پوشش می دهید تا چه اندازه در بین کاربران هدف شما محبوب هستند. گوگل امروزه بیشتر از کلمات کلیدی، به تاپیک اهمیت می دهد. شما با تحقیق کلمات کلیدی می توانید محتواهایی که جستجوی زیادی دارند را پیدا کنید و آن ها را در موضوعات و تاپیک های مختلفی دسته بندی کنید. سپس می توانید از این تاپیک ها استفاده کنید تا در کلمات موردنظر خودتان رنک بگیرید.

راهنمای انتخاب کلمات در کیورد ریسرچ

در ادامه یک پروسه کلی برای کیورد ریسرچ را مشاهده می کنید که با استفاده از آن می توانید کلمات موردنظر خودتان را پیدا کنید. به این ترتیب می توانید یک استراتژی کلمه کلیدی قوی داشته باشید و بتوانید به راحتی در کلمه کلیدی موردنظر خودتان رنک بگیرید.

قدم اول: یک لیست از موضوعات مهم برای کسب و کارتان پیدا کنید

برای شروع پروسه، به کلماتی که می خواهید در آن ها رنک بگیرید، مثل یک سطل فکر کنید. معمولا ۵ تا ۱۰ تاپیک مختلف پیدا می کنید که بیشترین اهمیت را برای کسب و کارتان دارند. سپس می توانید از این تاپیک ها استفاده کنید تا بعدا کلمات کلیدی تخصصی تر را برای کسب و کار خودتان پیدا کنید. در صورتی که یک بلاگر معمولی هستید، این سطل ها موضوعاتی هستند که معمولا در مورد آن ها می نویسید و یا ممکن است برای یک فروشگاه محصولاتی باشند که از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

خودتان را به جای کاربر قرار دهید. چه موضوعاتی وجود دارند که مخاطب شما به آن علاقه مند است و در عین حال هدف کسب و کار شما هم هستند؟ برای مثال تاپیک‎ های یک شرکت بازاریابی ممکن است به شرح زیر باشند:

  • بازاریابی درونگرا (21K)
  • ایمیل مارکتینگ (19K)
  • سئو (214K)
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی (71K)
  • ابزارهای تحلیل بازاریابی (2K)
  • اتوماسیون بازاریابی (5K)

اعدادی که داخل پرانتز هستند، حجم سرچ ماهیانه هر کلمه کلیدی است. با استفاده از این عدد شما می توانید متوجه شوید که هر موضوع تا چه اندازه در بین مخاطبین شما محبوب است و به چند عدد محتوا برای هر تاپیک (زیرمجموعه) نیاز دارید تا بتوانید در تاپیک موردنظر موفق باشید. برای آشنایی بیشتر با زیرمجموعه ها به بخش بعدی مراجعه کنید

قدم دوم: پر کردن سطل ها با کلمات کلیدی

اکنون که سطل های اصلی خودتان را شناسایی کرده اید، زمان آن رسیده که کلماتی را پیدا کنید که می توانند داخل این سطل ها قرار بگیرند. این کلمات همان کلماتی هستند که رنک گرفتن در آن ها برای شما مهم است زیرا به احتمال زیاد کاربر برای پیدا کردن پاسخ سوالات خودش، این عبارات را جستجو می کند.

برای مثال ما عبارت اتوماسیون بازاریابی که در مرحله قبل پیدا کردیم را انتخاب می کنیم و کلمات مرتبطی که فکر می کنیم کاربر ممکن است آن ها را جستجو کند را به عنوان زیرمجموعه آن در نظر می گیریم. برای مثال این کلمات ممکن است به شرح زیر باشند:

  • ابزارهای اتوماسیون بازاریابی
  • چطور از نرم افزارهای اتوماسیون استفاده کنیم؟
  • اتوماسیون بازاریابی چیست؟
  • چطور متوجه شویم که به اتوماسیون بازاریابی نیاز داریم؟
  • اتوماسیون بازاریابی ایمیلی
  • برترین ابزارهای اتوماسیون
  • و …

در این مرحله هدف ما این نیست که لیست نهایی کلمات کلیدی خودمان را پیدا کنیم بلکه فقط می خواهیم لیستی از کلماتی داشته باشیم که مشتریان احتمالی ممکن است به دنبال آن ها باشند. در ادامه این لیست را محدود می کنیم تا فقط کلمات مرتبط را داشته باشیم. یکی از روش هایی که می توانید از طریق آن کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید، استفاده از کلماتی است که سایت شما از قبل داخل آن ها رنک دارد. برای این کار باید از ابزارهای آنالیز سایت مثل گوگل آنالیتیک یا Search Console استفاده کنید و کلماتی که در سرچ ارگانیک در آن ها رنک گرفته اید را پیدا کنید.

این پروسه را برای تمامی سطل هایی که در مرحله اول ایجاد کردید تکرار کنید. همچنین اگر ایده کافی هم نداشتید، می توانید از همکارانی که با مشتری در ارتباط هستند کمک بگیرید تا کلماتی که مشتری ها استفاده می کنند را پیدا کنید. معمولا این عبارات می توانند نقطه شروع خیلی خوبی برای شما باشند.

قدم سوم: هدف کاربر از جستجو و تاثیر آن روی کیورد ریسرچ

همانطور که در بخش قبلی گفتیم هدف از کاربر از جستجو در حال حاضر یکی از مهم ترین فاکتورها برای رنک گرفتن در موتورهای جستجو مثل گوگل به شمار می رود. امروزه برای گوگل اینکه صفحه شما مشکل کاربر را حل می کند، خیلی مهم تر از این است که فقط کلمه کلیدی موردنظر را داشته باشد. اما این موضوع چه تاثیری روی پروسه تحقیق کلمات کلیدی شما دارد؟

 
 

کلمات مختلف ممکن است معانی مختلفی داشته باشند اما هدف کاربر از جستجو تاثیر بسیار زیادی روی احتمال رنک گرفتن شما دارد و به همین خاطر باید بتوانید کلماتی که هدف می گیرید را با دقت بررسی کنید و هدف کاربر از جستجوی هر کلمه را تعیین کنید.

برای مثال در عبارت چطور بلاگر شویم، کلمه بلاگر ممکن است به معنی فردی باشد که به نوشتن علاقه دارد و یا نشان دهنده کسی باشد که در شبکه های اجتماعی فعالیت دارد. این هدف کاربر است که مسیر مقاله شما را مشخص می کند. آیا کاربر می خواهد نحوه نوشتن را یاد بگیرید یا دوست دارد با زیر و بم فعالیت در شبکه های اجتماعی آشنا شود؟ اگر هدف کاربر با هدف مقاله شما تفاوت داشته باشد، نمی توانید در کلمه کلیدی موردنظر رنک بگیرید. به همین خاطر باید قبل از نوشتن از هدف کاربر مطمئن شوید.

برای تایید اینکه هدف کاربر از جستجوی یک کلمه کلیدی چیست، بهتر است کلمه موردنظر را در گوگل سرچ کنید و نتایجی که بالا می آیند را بررسی کنید. سپس مطمئن شوید محتوایی که می خواهید ایجاد کنید بیشترین نزدیکی را با نتایج به دست آمده در گوگل داشته باشد.

قدم چهارم: پیدا کردن عبارات کلیدی مرتبط

در زمان تحقیق کلمات کلیدی ممکن است به این موضوع فکر کرده باشید. اگر این کار را انجام نداده اید، اکنون زمان خوبی برای انجام آن است.

اگر می خواهید کلماتی را پیدا کنید که مردم به دنبال آن هستند، به قسمت مرتبط گوگل توجه کنید. زمانی که شما کلمه کلیدی موردنظرتان را در گوگل جستجو می کنید و به انتهای صفحه می رسید، پیشنهادهای مرتبط با عبارت فعلی را مشاهده می کنید. با استفاده از این کلمات ممکن است بتوانید دیگر کلمات مرتبط را هم پیدا کنید. برای مثال می توانید دوباره همین کلمات را وارد کنید و کلمات مرتبط به آن ها را نیز وارد لیست خودتان کنید.

قدم پنجم: استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

ابزارهایی مثل SEMrush و Ahrefs نیز می توانند در پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط به شما کمک کنند. شما می توانید کلمات کلیدی که تا به اینجای کار پیدا کرده اید را در این ابزارها وارد کنید و لیستی از تمامی کلمات مرتبط با آن را دریافت نمایید. به این ترتیب گزینه هایی که در مراحل قبلی به آن ها فکر نکرده اید را هم می توانید پیدا کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

کلمات کلیدی طولانی  چیست یا اصطلاحاً  Long Tail Keyword  یک استراتژی قدرتمند در سئو برای جذب ترافیک بیشتر است.

یکی از مهمترین کارهایی که در حوزه سئوی سایت باید انجام دهیم پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب و استفاده درست از آنهاست. این کلمات کلیدی ممکن است کوتاه یا چند بخشی و بلند باشند. اولین تفاوتی که این کلمات با هم دارند این است که کلمات کلیدی کوتاه کلی تر و عبارات کلیدی طولانی جزئی ترند. رقابت بر سر کلمات کلیدی کوتاه بیشتر است ولی کلمات کلیدی طولانی رقابت کمتری دارند.

اما کلمه کلیدی طولانی چیست و چطور می توان از ان برای بهبود ترافیک سایت استفاده کرد؟

 

کلمات کلیدی طولانی چه عباراتی هستند؟

Long Tail Keyword  عباراتی هستند که از سه کلمه یا بیشتر تشکیل شده اند و به جای اینکه روی یک مفهوم یا مجموعه کلی تمرکز کنند گروه خاصی را هدف قرار می دهند.

این عبارت ها کمتر جستجو می شوند بنابراین سطح رقابت پایینی دارند اما نکته جالبی که در مورد آنها وجود دارد این است که وقتی تمام آنها را کنار هم بگذارید، بخش قابل توجهی از جستجوهای گوگل را تشکیل می‌دهند. به این معنی که کلمات کلیدی کوتاه کمی وجود دارند که ترافیک بالایی دارند اما تعداد زیادی کلمه کلیدی طولانی هستند که ترافیک کمتری دارند که جمع جستجوی آنها از میزان جستجوی یک کلمه کلیدی کوتاه بیشتر است.

در مقابل عبارات طولانی، کلمات کلیدی کوتاه قرار دارند که بسیار پر جستجو هستند اما مشکلی که در رابطه با آنها وجود دارد این است که به دلیل سطح رقابت بالایی که دارند، گرفتن رتبه در آنها کار بسیار سختی است و گاهی حتی با صرف هزینه بسیار باز نخواهید توانست به هدف خود برسید.

در این شرایط راه حلی که کارشناسان سئو ارائه می دهند استفاده ار کلمات کلیدی طولانی است.

ممکن است شما بخواهید در مورد ” تکنیک های سئوی محتوا” اطلاعاتی را بدست آورید. اگر شما کلمه “آموزش سئو” را سرچ کنید با انبوهی از مقالات با موضوعات مختلف سئو روبرو خواهید شد که باید در میان آنها بگردید تا مطلب موردنظرتان را پیدا کنید.

اما اگر عبارت ” آموزش رایگان تکنیک های سئوی محتوا” را جستجو کنید دقیقا به همان صفحاتی هدایت می شوید که به دنبال آنها هستید. و این یعنی هدفمندی جستجو.

 

جایگاه کلمات کلیدی طولانی در استراتژی های سئو

اگر کسب و کار نوپایی دارید و برای آن سایتی راه اندازی کردید، اولین قدم تعیین استراتژی کلمات کلیدی هدف  و تولید محتوا برای آن است.

برای کسب جایگاه بالا در نتایج گوگل باید بدانید که سایت خود را روی چه کلماتی سئو می کنید.

در سئو استراتژی های مختلفی برای انتخاب کلمات کلیدی وجود دارد. اما برای تعیین بهترین و مناسب ترین کلمات برای هر سایت توجه به سه فاکتور ضروری است.

اول میزان جستجوی یک کلمه کلیدی است. هر چه از کلماتی استفاده کنیم که جستجوی بیشتری دارند قطعا ترافیک بیشتری را به سمت سایت خود جذب می کنیم.

دومین نکته در انتخاب کلمه کلیدی سطح رقابت بر سر آن کلمه است. باید ببینیم آیا هزینه کردن برای یک کلمه پرجستجو ما را به هدف می رساند و مهمتر از آن برای ما صرفه اقتصادی دارد؟

سومین نکته ای که باید به آن توجه کنیم میزان ارتباط موضوعی کلمه کلیدی با محصول یا خدمات ماست. یعنی کلماتی را باید انتخاب کنیم که دقیقا با فعالیت ما منطبق هستند و کاربر را به مشتری تبدیل کند.

توجه به این سه فاکتور و ترکیب آنها بهتر می تواند به ما در تدوین استراتژی مناسب سئو کمک کند.

هر چند که شاید به نظر برسد تمرکز بر روی کلمات کلیدی پر جستجو تاکتیک خوبی است اما با تغییر و تحولاتی که در دنیای اینترنت، الگوریتم های گوگل  و نحوه جستجوی کاربران به وجود آمده این مساله بسیار پیچیده تر شده است.

در گذشته سایت های زیادی وجود نداشتند و رقابت زیادی بین آنها نبود. برای همین رسیدن به رتبه اول گوگل هم کار چندان سختی نبود. اما دنیای وب بسیار گسترده تر از قبل شده تا جایی که گفته می شود به ازای هر ۷ نفر یک سایت وجود دارد. این به معنی است که میلیونها سایت وجود دارند که باید با آنها رقابت کنیم.

علاوه بر این قبلا ارتباط موضوعی کلمات کلیدی با هدف سایت چندان مورد توجه نبود اما در حال حاضر الگوریتم های گوگل چنان پیچیده عمل می کنند که دیگر نمی توان با کلمات و لینک های نامرتبط به رتبه یک گوگل برسیم و دیگر کمتر نتایج غیرمرتبط را در صفحه جستجو میبینیم.

اگر سایت نوپایی دارید و قصد دارید رتبه خوبی در نتایج به دست آورید لازم است سیاست درستی را برای رسیدن به هدف انتخاب کنید و به جای تمرکز روی کلمات پر جستجو به سراغ جنبه های رقابتی کلمات کلیدی بروید، کلماتی که رقابت کمتری دارند اما نتایج راحت تر و بهتری برای ما به دنبال خواهند داشت.

 

چرا باید از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنیم؟

  • نرخ تبدیل بالایی دارند

همانطور که گفته شد کلمات کلیدی طولانی کمتر مورد جستجوی کاربران قرار می‌گیرند. اما نکته جالبی که دارند این است که برخلاف میزان جستجوی کم‌، نرخ تبدیل بسیار بالایی دارند. قطعا یکی از اهداف اصلی سایت این است که بتواند بازدید کنندگان را به مشتری تبدیل کند. یکی از مهمترین عواملی که به بالا رفتن این نرخ تبدیل کمک می کند کلمات کلیدی طولانی است.

طبق آمار میانگین نرخ تبدیل صفحاتی که شامل کلمات کلیدی تک کلمه ای هستند ۱۱ درصد و صفحاتی که روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز کرده اند ۳۶ درصد است.  

 

  • مشتریان هدف را جذب می کنند

یکی از مزایای استفاده از Long Tail  این است که کاربرانی وارد سایت می شوند که دقیقاً بدنبال محصول یا خدمات شما هستند. آنها مشتریان بالقوه ای هستند که احتمال تبدیل شدنشان به مشتریان بالفعل بالاست. هدف قرار دادن این کاربران و جذب آنها بسیار ساده تر و موثرتر است.

 

  • هزینه تبلیغات را کاهش می دهند

اگر قصد انجام تبلیغات در گوگل ادورز را دارید باید بگویم استفاده از کلمات کلیدی طولانی به نفع شماست. زیرا از آنجا که در تبلیغات گوگل، هزینه تبلیغ برای هر کلمه با توجه به رقابت موجود روی آن متفاوت است، می توان با انتخاب کلمات کلیدی طولانی هزینه کمتری به گوگل پرداخت کرد و راحت تر به نتیجه رسید. زیرا دریافت بازخورد از کلمات کلیدی طولانی بسیار سریع تر است.

 

  • محصولات و خدمات ما را بهتر معرفی می کنند

کلمات کلیدی طولانی محصولات و محتوای ما را به صورت دقیق تر و گویاتر به موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی معرفی می کند و کاربران نیز راحت تر می توانند ما را پیدا کنند.

 

  • با نحوه جستجوی کاربران همخوانی دارند

در طی سالهای گذشته رفتار کاربران در هنگام جستجو بسیار تغییر کرده است. قبلا کاربران برای پیدا کردن آنچه به دنبالش بودند از کلمات و عبارات ساده و کوتاه تری استفاده می کردند. اما در حال حاضر به دلیل حجم زیاد سایت ها کاربران حوصله جستجو در میان این همه سایت را ندارند و فورا به سراغ چیزی می روند که به دنبالش هستند. علاوه بر این به دلیل گسترش ابزار جستجوی صوتی، کاربران بسیار دقیق تر از گذشته منظور خود را بیان می کنند.

دلیل دیگر تغییر نحوه جستجوی کاربران، پیشنهاداتی است که گوگل پس از جستجوی یک عبارت کوتاه به ما نشان می دهد که عموما این پیشنهادات طولانی هستند و به محتوای موردنظر ما بسیار نزدیکترند.

 

روش پیداکردن کلمات کلیدی طولانی

راه های زیادی برای تحقیق و یافتن کلمات کلیدی طولانی وجود دارد. مثلا:

 

     ۱- خودتان را به جای کاربر بگذارید.

یکی از بهترین روش ها این است که وارد ذهن کاربر شوید و سعی کنید به جای او فکر کنید. به این فکر کنید که کاربر در زمینه محصول یا خدماتی که ارائه می دهید ممکن است چه سوالاتی داشته باشد، به چه مشکلاتی  برخورد کند یا به چه چیزی احتیاج پیدا کند.

سعی کنید سوالات و مشکلات کاربران را حدس بزنید و با استفاده از کلمات کلیدی طولانی و محتوای مناسب آنها را حل کنید.

 

      ۲- از ابزارها استفاده کنید

ابزارهای رایگان زیادی وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها کلمات کلیدی طولانی مناسبی پیداکرد. مانند:

  • قابلیت تکمیل خودکار گوگل(Autocomplete) : اگر عبارت اصلی موردنظر خود را در نوار جستجوی گوگل سرچ کنید، گوگل به صورت خودکار عبارت طولانی مرتبط با آن را به شما نمایش خواهد داد.
  • پیشنهادات گوگل: به غیر از تکمیل خودکار عبارات، گوگل در انتهای صفحه نتایج، قسمتی را با عنوان ” Related searches” به شما نشان می دهد. این قسمت نیز منبع خوبی برای پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی پرکاربرد می باشد.
  • از ابزارهای پیشرفته گوگل مانند گوگل سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس یا کیورد تولز استفاده کنید.
  • جستجو در سایت های مرجع مانند ویکی پدیا یکی از روش های پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی است. لینک هایی که در انتهای هر مقاله آمده است می تواند ایده های خوبی برای پیدا کردن عبارات مناسب به شما بدهند.

 

چگونه از کلمات کلیدی طولانی در سایت استفاده کنیم؟

پس از پیدا کردن عبارات کلیدی مناسب که ارزش جستجوی بالاتری دارند شروع به تولید محتوای جذاب و مرتبط با این عبارات کنید.

برای اینکه استفاده از این کلمات در سایت شما هدفمند باشد و بازخورد خوبی ایجاد نماید باید به چند نکته توجه کنید:

  • از ترکیب متنوع این عبارات در عنوان هر صفحه و تیترهای آن استفاده کنید.
  • کلمه کلیدی طولانی را در تمامی عناصر سایت مثل عناوین، هدینگ ها، Alt تصاویر، برچسب ها و … استفاده کنید.
  • برای لینک دهی داخلی، هرگز از یک عبارت کلیدی یکسان استفاده نکنید. کلمات کلیدی طولانی قابلیت تنوع بالایی دارند و می توان از عبارت های مختلف برای لینک دهی استفاده نمود.
  • از عبارت های کلیدی طولانی خود در توضیحات متا استفاده کنید تا کاربران به خوبی از محتوای صفحه شما آگاه شوند.
  • مهمترین مکان برای قرار دادن عبارات کلیدی طولانی URL است.
  • عبارت کلیدی طولانی هم باید در پاراگراف اول و هم دو یا سه بار در قسمت‌های مختلف متن آورده شود.
 


:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

کلمات کلیدی طولانی چیست تمرکز بر کلمات کلیدی طولانی (Long tail keywords) یا همان کلمات کلیدی دم دراز یکی از بهترین تکنیک‌های سئو است.

کلمات کلیدی طولانی عبارات خاص و منحصر به فردی هستند که معمولا از سایر کلمات کلیدی در سئو، طولانی‌ترند.

کلمه کلیدی طولانی می‌تواند بسیار مفید باشد و یکی از استراتژی‌های پرکاربرد در تحقیق کلمات کلیدی است. مخصوصا وقتی رقابت زیادی در بازار کار شما وجود دارد.

در ادامه صفحه ابتدا می‌آموزید کلمات کلیدی طولانی چیست و سپس به صورت کامل کلمات کلیدی طولانی را مورد بررسی قرار می‌دهیم و توضیح می‌دهیم چگونه از کلمات لانگ تیل استفاده کنید.

کلمه کلیدی طولانی دقیقا چیست؟ (long tail keywords)

  • کلمات کلیدی طولانی به Long Tail keywords معروف هستند.
  • یک کلمه کلیدی طولانی بیش از ۳ کلمه است.
  • کلمات کلیدی لانگ تیل؛ مربوط به یک موضوع دقیق است و برای دریافت یک پاسخ دقیق جستجو می‌شوند.
  • کلمات کلیدی طولانی معمولا حجم جستجوی پایینی دارند.
  • کسب رتبه در کلمات کلیدی طولانی بسیار ساده‌تر از کلمات کلیدی متوسط است
  • کلمات کلیدی طولانی نرخ تبدیل بهتری نسبت به کلمات کلیدی کوتاه و متوسط دارند.

مثلا “پیراهن سبز راه راه ایرانی” بر خلاف “پیراهن سبز” یک کلمه کلیدی طولانی و خاص است.

عبارت کلمه کلیدی long tail برگرفته از کتاب کریس اندرسون به نام The Long Tail است، در کتاب long tail، کریس اندرسون به این اشاره می‌کند که برای هر محصولی بازاری نیز وجود دارد.

اگرچه در برخی موارد این بازار بسیار کوچک است، اما گستردگی اینترنت باعث می‌شود که یک محصول یا پست وبلاگ خاص، سودآور باشد.

یک موضوع اصلی (Head)

اکثر وبلاگ‌ها یک موضوع اصلی دارند که عبارت اصلی (Head term) یا کلمه کلیدی اصلی (Main keyword) نیز نامیده می‌شود.

برای مثال، وبلاگ‌های مادران معمولا درمورد خانه‌داری و وبلاگ‌های غذا معمولا درمورد روش‌های تهیه غذا یا رستوران‌ها هستند و وبلاگ سایت سفینه درباره سئو است.

چند زیرموضوع (Tail)

نباید تمام پست‌های وبلاگ را برای یک کلمه کلیدی مشابه بهینه کنید! در این صورت درگیر کیورد کنیبالیزیشن خواهید شد.

یک مثال میزنم، فرض کنید تمام پست‌های وبلاگ سایتتان در مورد “غذاهای خانگی ایرانی” است، نباید همه آنها را برای “غذاهای خانگی ایرانی” بهینه کنید بلکه باید راجع به زیرموضوعات لانگ تیل این موضوع اصلی پست‌های مختلف ایجاد کنید.

در مثال وبلاگ غذاهای خانگی ایرانی می‌توانید درباره تمام غذاهای ایرانی بنویسید: فسنجان خانگی ایرانی، قرمه سبزی خانگی ایرانی و…

با انجام صحیح تحقیق کلمات کلیدی، تمام این کلمات کلیدی طولانی را خواهید یافت. اگر کلمات طولانی مهمی پیدا کردید، می‌توانید برای بررسی کلمات کلیدیتان از ابزار سئو کبوتر استفاده کنید.

چرا کلمات کلیدی طولانی مهم‌اند؟

کلمات کلیدی طولانی به تدریج موجب وارد شدن ترافیک بیشتر به سایت می‌شوند و کمک می‌کنند مخاطبان جدید و با انگیزه شما را پیدا کنند.

کلمات کلیدی طولانی از حجم جستجو کمتری برخوردارند اما معمولا نرخ تبدیل بالاتری دارند. (این هم بخاطر خاص بودنشونه!)

*نرخ تبدیل: منظور از نرخ تبدیل درصد تبدیل بازدیدکننده به مشتری است.

چرا روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز کنیم؟

کسب رتبه در کلمات کلیدی طولانی بسیار آسان‌تر از سایر کلمات است، زیرا سایت‌های بسیار کمی بر سر رتبه گرفتن در آنها با هم رقابت می‌کنند. علاوه بر این، کاربران راحت‌تر می‌توانند محصول خاص شما را پیدا کنند.

درست است که کلمات کلیدی طولانی جستجوی زیادی ندارند اما اگر استراتژی شما تمرکز بر تعداد زیادی از کلمات کلیدی طولانی و محتوا نویسی برای آن‌ها باشد؛ به مرور زمان می‌توانید ترافیک زیادی از گوگل دریافت کنید.

هر چقدر که کلمه کلیدی شما طولانی‌تر (و خاص‌تر) باشد، رتبه گرفتن در آن آسان‌تر است.

مزیت دیگر تمرکز بر کلمه کلیدی طولانی این است که اگرچه این کلمات، کمتر جستجو می‌شوند اما بازدیدکننده‌ای که با آن کلمه کلیدی خاص سایت شما را پیدا می‌کند، اشتیاق بیشتری برای خرید سرویس یا محصول شما دارد.

بیایید تصور کنیم که من به دنبال یک بازی فکری جدید برای بچه‌هایم هستم، جستجو خود را با عبارت “بازی فکری” شروع می‌کنم.

بعد از کمی جستجو کردن، سریعا متوجه می‌شوم که اگر دنبال بازی فکری‌ای هستم که هم مناسب کودکان باشد و هم جنبه آموزشی داشته باشد. جستجو را با عبارت “بازی فکری آموزشی برای کودکان” انجام می‌دهم.

یا هنگامی که می‌دانم این هفته را در تهران به سر خواهم برد، حتی میتوانم از جستجو محلی نیز استفاده کنم: “در تهران از کجا میتوانم برای کودکان بازی فکری آموزشی بخرم؟” هر دوی اینها، کلمات کلیدی طولانی یا همان Long tail هستند.

با استفاده از کلمات کلیدی لانگ تیل، نتایج جدیدی که بسیار به هدف جستجو من نزدیک‌تر است را خواهم یافت و در واقع با این جستجو خاص احتمال خرید من خیلی بیشتر می‌شود.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

اولین گام برای اینکه وارد حوزه سئو شوید، شناخت آن است. اینکه سئو چیست؟  پیش نیازهای یادگیری سئو همین الآن اگر در اینترنت کمی جست‌وجو کنید، تعریف‌های زیادی پیدا خواهید کرد که هر کدام هم به یک هدف نهایی اشاره می‌کنند؛ قرار گرفتن لینک سایت در صفحه اول گوگل. در حقیقت سئو شامل تکنیک‌هایی است که باعث می‌شود تا سایت را در ازای جست‌وجوی بعضی کلمات کلیدی خاص در صفحه اول گوگل نمایش دهید. به عبارتی دیگر، هدف سئوکار این است. این هدف شاید ظاهری ساده باشد؛ اما در عمل خیلی سخت است. آن هم برای وبسایت هایی که در حال حاضر در حوزه خاص خودشان قوی کار کرده‌اند؛ مثل کلمات فروشگاه اینترنتی، بیمه، فروش بلیت هواپیما و قطار.

چرا سئو مهم است؟

وقتی عبارتی را در گوگل جست‌وجو می‌کنید، چقدر احتمال دارد که به صفحه دوم یا سوم بروید؟ یک بار کاریکاتوری در فضای مجازی منتشر شد که در آن چند نفر درصدد مخفی کردن یک جنازه بودند. وقتی دوستشان از آن‌ها علت این کار را پرسید؟ خیلی راحت در پاسخ گفتند، برای اینکه کسی اینجا را سر نمی‌زند. واقعاً هم همین است. البته نمی‌توان به این دقیقی گفت؛ اما با توجه به آمارهایی که خود گوگل منتشر کرده است، بیشترین نرخ کلیک مربوط به لینک‌هایی بوده است که در سه رتبه اول بودند.

پس سئو مهم است؛ برای اینکه شما با استفاده از تکنیک‌های آن می‌توانید لینک سایتتان را در صفحه یک و در سه موقعیت ابتدایی قرار دهید؛ اما حالا قرار گرفتن در این موقعیت شامل چه مزایایی را برای شما به همراه خواهد داشت:

  • افزایش ترافیک ورودی
  • افزایش فروش محصول یا خدمات
  • بهینه سازی برندینگ
  • افزایش رتبه سایت

هدف آموزش سئو برای مبتدیان در تمامی دوره‌ها در این است که آن‌ها بتوانند به این اهداف برسند.

ویژگی‌های سئوکار تازه وارد چیست؟

اصلاً سئو چیزی نیست که مثل دانشگاه استاد یا مدرس به شما جزوه‌ای را بگوید، بعد آن را حفظ کرده و در آخر با گرفتن نمره 20 به خود بگویید که سئوکار شده‌اید. در خوشبینانه ترین حالت، باید گفت که با این شرایط شما فقط 10% مسیر سئو را پیش رفته اید. مطمئن باشید که خیلی‌های دیگر هم مانند شما در دیگر موسسه‌ها شرکت کرده‌اند و نمره 20 گرفته‌اند. حالا اینکه این نمره 20 چقدر به عدد واقعی خودش نزدیک است، سؤال‌برانگیز خواهد بود. پس فقط به شرکت در یک کلاس ساده دل نبندید.

اول از همه و قبل از ورود به این حوزه، شما باید چند ویژگی را بررسی کنید. اگر چنین ویژگی‌های اخلاقی را در خود داشتید، می‌توان گفت که در این حوزه موفق خواهید شد. این ویژگی‌ها شامل:

باید صبور باشید. سئو چیزی نیست که در طول یک شب جواب دهد. گاهی باید حداقل 6 ماه یا یک سال روی سایت کار کنید تا بتوانید جواب بگیرید.

اهل یادگیری و مطالعه باشید. تکنیک‌های سئو ثابت نیست؛ در حقیقت تکنیکی که شما امروز به کار می برید، ممکن است که چند سال دیگر یا حتی شش ماه دیگر، اصلاً به کار نیاید.

وجدان کاری داشته باشید و سعی نکنید تا از راه تقلب و استفاده از تکنیک‌های سیاه به رتبه بالا در گوگل برسید.

اهل تعامل با دیگران باشید. این دیگران در حقیقت دیگر متخصصان سئو هستند. هرچه دایره ارتباطی خود را بیشتر کنید، هم با افراد قوی‌تری آشنا شده و هم اینکه بهتر می‌توانید در جریان آخرین مطالب و اخبار قرار بگیرید.

از رقابت نترسید؛ اما اصول رقابت سالم را رعایت کنید. متأسفانه بعضی سئوکاران تازه وارد اقدام به ارسال کدهای مخرب به سمت وبسایت های رقیب خود می‌کنند. چنین کاری به هیچ وجه درست نیست. باید بدانید که در سئو سایت دست بالای دست زیاد است. افراد قوی‌تر از شما هم وجود دارند که با استفاده از فوت کوزه‌گری و قلق‌های خاص خود، سیگنال‌های منفی بدتری را به سمت سایت شما هدایت خواهند کرد.

چه مواردی در آموزش سئو برای مبتدیان وجود دارد؟

برای مبتدیان تمامی موارد در حالت پایه قرار دارد. البته به موضوع آن بستگی دارد؛ اما باید گفت که هر کدام را اگر بخواهید به صورت تخصصی یاد بگیرید، اول از همه اینکه کلی نکته دارند و دوم اینکه بسیاری از این نکات را باید بیشتر در حین کار واقعی یاد گرفت. به هر حال در پکیج آموزشی خدمات سئو برای مبتدیان نیز موارد زیر آموزش داده می‌شود:

  • کلمات کلیدی چیست و چگونه می‌توان بهترین آن‌ها را پیدا کرد؟
  • چگونه کلمات کلیدی را می‌توان در صفحه قرار داد؟
  • ساختار بهینه سایت باید چگونه باشد؟
  • لینکدهی داخلی و بک لینک سازی به چه صورت است؟
  • سرعت سایت چیست؟
  • مهم‌ترین ابزارهای گوگل و سئو چیست و چگونه می‌توان با آن‌ها کار کرد؟
  • تولید و بازاریابی محتوا چیست؟
  • چگونه عکس‌ها را می‌توان بهینه کرد؟
  • سئو داخلی، خارجی و فنی چیست؟
  • نسخه موبایل چیست؟
  • تغییرات سئو تاکنون به چه صورت بوده است؟
  • تبلیغات اینترنتی چیست؟
  • رپرتاژ آگهی چیست؟

این‌ها فقط بخشی از سرفصل‌های آموزش سئو برای مبتدیان است. باید گفت که واقعاً نمی‌توان همه این‌ها را در چندین جلسه آموزش دارد. آموزش سئو دارای چندین بخش مقدماتی، متوسط و پیشرفته است. در بخش مقدماتی سعی می‌شود تا اطلاعات اولیه به کاربران آموزش داده شود. در سطح‌های بعدی، مدرس به هر بخش عمیق‌تر می‌شود.

البته یک سئوکار بیشتر از همه باید به سئو فنی و داخلی تسلط کامل داشته باشد. به دیگر موارد از جمله تولید محتوا و تبلیغات شبکه‌های اجتماعی تسلط نیاز نیست؛ اما آشنایی نیاز است. به هر حال این‌ها روی سئو سایت تأثیر خواهند گذاشت.

نتیجه‌گیری

در بحث آموزش سئو برای مبتدیان بیشتر از همه به آموزش اصول ابتدایی تأکید می‌شود. بعد کم‌کم هر بخش را باید خود سئوکار تمرین کند. تا تمرین انجام نشود، فرد نمی‌تواند به اصول آن مسلط شود. در صورتی که علاقه دارید تا وارد این حوزه شوید، با ما تماس بگیرید تا کامل شما را راهنمایی کنیم.

سوالات متداول

چگونه می توان سئو را یاد گرفت؟

مانند سایر مباحث، روش های گوناگونی برای یادگیری سئو مانند شرکت در کلاس های حضوری یا آنلاین، دوره کارآموزی سئو، خود آموزی و غیره وجود دارد که شما می توانید با توجه به شرایط و موقعیت زندگی خود آن ها را انتخاب نمائید.

مهم ترین پیش نیاز یادگیری سئو برای مبتدیان کدام است؟

مهم ترین نکات و پیش نیاز برای یادگیری سئو آشنایی با مفهوم سئو و عملکرد موتورهای جستجو است.

انواع سئو کدام است؟

به طورکلی سئو به دو بخش سئوی داخلی یا On-page و سئوی خارجی یا Off-page طبقه بندی می شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : شنبه 30 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

سئو چیست؟

سئو (SEO) مخفف عبارت “Search Engine Optimization” به معنی “بهینه‌سازی موتور جستجو” است. پیش نیازهای یادگیری سئو سئو مجموعه اقداماتی است که به وب‌سایت شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجوی گوگل (یا سایر موتورهای جستجو) برای کلمات کلیدی مرتبط، رتبه بالاتری کسب کند. هرچه رتبه وب‌سایت شما بالاتر باشد، احتمال دیده شدن آن توسط کاربران بیشتر می‌شود.

چرا سئو مهم است؟

این روزها، اینترنت به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ما تبدیل شده است. افراد برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود، به موتورهای جستجو مانند گوگل مراجعه می‌کنند. بنابراین، دیده شدن در نتایج برتر گوگل برای موفقیت آنلاین هر کسب و کاری حیاتی است.

 

پیش نیاز های یادگیری SEO

1. درک عمیق از نحوه عملکرد موتورهای جستجو

سئو (بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو) دنیایی پویاست که در آن، راز موفقیت در درک عمیق از نحوه عملکرد موتورهای جستجو نهفته است. گوگل، به عنوان پیشرو در این عرصه، از الگوریتم‌های پیچیده‌ای برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند. متخصصان سئو با کلیدواژه‌پژوهی دقیق و تولید محتوای باکیفیت، وب‌سایت را در مسیر دستیابی به قله‌های نتایج جستجو هدایت می‌کنند.

الگوریتم‌های موتورهای جستجو مجموعه‌ای از قوانین پیچیده هستند که بر اساس صدها (و شاید هزاران) فاکتور، به رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در نتایج جستجو می‌پردازند. در حالی که ماهیت دقیق این الگوریتم‌ها همواره در حال تغییر است، برخی از مهم‌ترین معیارهای رتبه‌بندی عبارتند از:

 
 
  • مرتبط بودن محتوا: محتوای وب‌سایت شما باید به طور کامل با نیازها و سوالات کاربران مرتبط باشد.
  • تجربه‌ی کاربری (UX): وب‌سایت شما باید از نظر سرعت بارگذاری، سهولت پیمایش و سازگاری با موبایل، تجربه‌ای لذت‌بخش برای کاربر رقم بزند.
  • اعتبار و کیفیت محتوا: محتوای باکیفیت، مبتنی بر تحقیق و ارائه‌دهنده‌ی اطلاعات ارزشمند، همواره مورد توجه موتورهای جستجو قرار می‌گیرد.
  • بهره‌گیری از کلمات کلیدی: شناسایی و استفاده‌ی بهینه از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه‌ی فعالیت شما، کلیدی برای دیده شدن در نتایج جستجو است.
  • ساختار و سئوی تکنیکال: بهینه‌سازی ساختار وب‌سایت و کدهای آن (سئوی تکنیکال) عاملی تاثیرگذار بر رتبه‌بندی به شمار می‌رود.
  • لینک‌سازی: دریافت بک‌لینک‌های باکیفیت از وب‌سایت‌های معتبر، به موتورهای جستجو اعتبار و ارزش وب‌سایت شما را نشان می‌دهد.

فراموش نکنید: سئوی موفق، یک ماراتن است نه یک دورِ‌خط! با به‌روز نگه‌داشتن دانش و رعایت مستمر نکات سئو، می‌توانید جایگاه خود را در نتایج جستجو ارتقا دهید.

 

2. استفاده از کلیدواژه های حرفه ای

کلمات کلیدی حکم کلید را دارند. آن‌ها دروازه ورود کاربران به وب‌سایت شما هستند و نقش مهمی در دیده شدن و جذب مخاطب هدف را ایفا می‌کنند. اما کلیدواژه حرفه‌ای چیست و متخصصان سئو چگونه از آن‌ها برای موفقیت بهره می‌گیرند؟

یکی از مهم ترین قدم‌ها در مسیر تسلط بر سئو، تحقیق و بررسی کلمات کلیدی است. این فرآیند شامل شناسایی عبارات و کلماتی است که کاربران برای یافتن محصولات، خدمات یا اطلاعات مرتبط با کسب‌وکار شما در موتورهای جستجو مانند گوگل، جستجو می‌کنند. با داشتن لیستی از کلمات کلیدی مناسب، می‌توانید محتوای هدفمند تولید کنید، استراتژی سئوی خود را شکل دهید و در نهایت، رتبه بالاتری را در نتایج جستجو به دست آورید.

ابزارهای قدرتمند برای پیدا کردن کلمات کلیدی

خوشبختانه، ابزارهای رایگان و پولی متعددی برای تسهیل فرآیند تحقیق کلمات کلیدی در دسترس هستند. برخی از محبوب‌ترین این ابزارها عبارتند از:

  • Google Keyword Planner: این ابزار رایگان گوگل به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار خود را کشف کنید، میزان جستجوی ماهانه آن‌ها را بسنجید و سختی رقابت برای هر کلمه را ارزیابی کنید.
  • Ahrefs: این ابزار پولی حرفه‌ای، امکانات گسترده‌ای از جمله تجزیه و تحلیل رقبا، بررسی بک‌لینک‌ها و کشف کلمات کلیدی با ارزش را در اختیار شما قرار می‌دهد.
 
  • SEMrush: یکی دیگر از ابزارهای پولی محبوب سئو 

استفاده از کلمات کلیدی طولانی دقیق‌تر، بازدهی بالاتر

کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail Keywords) عباراتی هستند که از چند کلمه تشکیل شده‌اند و کاربر را با جزئیات بیشتری راهنمایی می‌کنند. این نوع کلمات کلیدی معمولا حجم جستجوی پایین‌تری دارند، اما رقابت برای آن‌ها نیز کمتر است. با تمرکز بر کلمات کلیدی بلند، می‌توانید مخاطبان هدفمندتری را جذب کنید و نرخ تبدیل (Conversion Rate) بالاتری را به دست آور آورید.

به عنوان مثال، به جای تمرکز روی کلمه کلیدی کلی «کفش ورزشی»، می‌توانید از کلمات کلیدی بلندتری مانند «کفش ورزشی مردانه برای دویدن» یا «خرید آنلاین کفش ورزشی زنانه با تخفیف» استفاده کنید.

 

3. سلطه بر محتوا، راز جلب رضایت کاربر و موتورهای جستجو

محتوای باکیفیت و ارزشمند، ستون اصلی موفقیت در سئو است. متخصصان سئو باید اصول نگارش محتوای سئو محور را بدانند. این نوع محتوا نه تنها برای کاربران جذاب و مفید است، بلکه حاوی کلمات کلیدی هدفمند بوده و با الگوریتم‌های موتورهای جستجو سازگار است. به طور خلاصه، محتوای باکیفیت کلید جلب رضایت کاربران و موتورهای جستجو به طور همزمان است.

سلطه بر محتوا یعنی توانایی خلق محتوایی باکیفیت، ارزشمند و هدفمند که هم برای کاربران جذاب باشد و هم با الگوریتم‌های موتورهای جستجو مانند گوگل همخوانی داشته باشد. متخصص سئویی که بر محتوا تسلط دارد، می‌داند که چطور کلمات کلیدی مرتبط را شناسایی کند، آن‌ها را به شکلی طبیعی در متن بگنجاند و در عین حال، تجربه‌ای لذت‌بخش برای خواننده به ارمغان بیاورد.

چرا محتوا برای سئو حیاتی است؟

محتوای باکیفیت چندین نقش اساسی در موفقیت سئوی یک وب‌سایت ایفا می‌کند:

 
 
  • جذب کاربر: محتوای جذاب و مرتبط، کاربران را به وب‌سایت شما هدایت می‌کند و آن‌ها را ترغیب می‌کند تا زمان بیشتری را صرف خواندن مطالب شما کنند. این امر به نوبه خود، به بهبود رتبه وب‌سایت در نتایج جستجو کمک می‌کند.
  • بهبود تجربه کاربری: محتوای مفید و قابل درک، تجربه کاربری مثبتی را برای مخاطبان رقم می‌زند. گوگل به تجربه کاربری اهمیت زیادی می‌دهد و وب‌سایت‌هایی را که تجربه کاربری بهتری ارائه می‌دهند، در رتبه‌های بالاتر قرار می‌دهد.
  • تقویت اعتبار و برندسازی: محتوای تخصصی و قابل اعتماد، به شما این امکان را می‌دهد که خود را به عنوان یک مرجع در حوزه کاری‌تان معرفی کنید. این امر اعتماد کاربران را جلب می‌کند و به برندسازی قوی‌تر منجر می‌شود.
  • ایجاد بک‌لینک: محتوای باارزش، به طور طبیعی، بک‌لینک‌های باکیفیتی را به سمت وب‌سایت شما جذب می‌کند. بک‌لینک‌ها از دیدگاه گوگل، نشان‌دهنده اعتبار و اهمیت وب‌سایت شما هستند و به بهبود رتبه آن کمک شایانی می‌کنند.
 


:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : شنبه 30 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

محتوای تولید شده توسط کاربر یا UGC به طور خلاصه، هر محتوایی است که توسط افرادی غیر از کسانی که شغلشان تولید محتواست، ایجاد و منتشر شده است.  اموزش تولید محتوا متنی رایگان غالباً، این مشارکت کننده‌ها طرفدارانی هستند که برندی را تبلیغ می‌کنند که به آن علاقه مند هستند. می‌تواند محتوا از هر نوع باشد، از جمله وبلاگ‌ها، صفحات وب سایت، تصاویر، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و موارد متعددی از این دست.

وقتی کوکا کولا بطری‌های مخصوص خود را ارائه داد، در میان مخاطبانش طرفداران بسیاری به دست آورد. آن‌ها کمپین‌های گوناگونی را ایجاد کردند که نمونه آن این بود که از مشتریان خواسته شد تا تصاویر خود را که در حال استفاده از کوکاکولا که با این بطری‌ها هستند، در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. اما نتیجه این کار چیست؟ نتیجه این است که مشتریان کوکاکولا به عنوان یک تبلیغ کننده عمل کردند.

در واقع باید بدانید این فقط یک کمپین یک طرفه یا یک فریب نبود؛ بلکه با این کار هزاران کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر یا همان (UGC) ایجاد شد و میلیون‌ها دلار درآمد به وجود آمد.

موج بعدی وب، محتوای تولید شده توسط کاربر خواهد بود.

جان دوئر

اما محتوای تولید شده توسط کاربر دقیقاً چیست؟

محتوای تولید شده توسط کاربر به عنوان هر نوع محتوایی تعریف شده است که توسط تولید کنندگان حرفه‌ای ایجاد نشده یا به اصطلاح به وسیله طرفداران ایجاد شده است. برای خلق محتوا توسط کاربر می‌توان به تصاویر، فیلم، توصیفات، توئیت ها، پست‌های وبلاگ و هر چیز دیگری که در این میان است، اشاره کرد.

بنابراین به نظر می‌رسد این روزها، محتوای تولیدی کاربران یکی دیگر از این کلمات کلیدی در بازاریابی است، درست است؟

بیایید برای توضیح بهتر برای خلق محتوا توسط کاربر (UGC) به سال ۲۰۰۹ و به کمپین Burberry’s Art of the Trench UGC  اشاره کنیم. در آن زمان، برندها ایده توجه به طرفداران خود را برای توسعه برندیگ خود استفاده کردند زیرا تبلیغات دهان به دهان، بهترین نوع ارجاع‌ها، حتی در عصر دیجیتال است.

Burberry از هواداران وفادار خود خواست که تصاویری از خود و دوستانشان را با یک کت مخصوص که نمادی این برند بوده، بارگذاری کنند. تمام کاری که Burberry باید انجام می‌داد این بود که بهترین عکس‌های ارسالی‌ها را در صفحه فیس بوک خود به نمایش بگذارد.

جالب است بدانید که ۸۶٪ مصرف کنندگان معتقد هستند که محتوای تولید شده توسط کاربر یا همان UGC نشانه خوبی از کیفیت یک برند است و به خوبی می‌توان به آن برند اعتماد کرد. از سوی دیگر ۶۸٪ از کاربران رسانه‌های اجتماعی در سنین ۱۸ تا ۲۴ سالگی، اطلاعاتی را که در رسانه‌های اجتماعی می‌بینند، به عنوان عاملی برای تصمیم گیری در مورد خرید مورد توجه قرار می‌دهند. از همین رو می‌توان فهمید که چرا UGC بسیار قدرتمند است.

چرا محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) بسیار موفق است و چرا نباید آن را نادیده گرفت؟

بدیهی است که کمپین‌های خلق محتوا توسط کاربر (UGC) در دنیای بازاریابی یک بازیگر ثابت بوده زیرا آنها بسیار موفق عمل کرده‌اند. اما چرا تولید محتوا توسط کاربر تا این اندازه تاثیرگذار است؟ چرا برندها به سمت ایجاد تبلیغات توسط مخاطبان روی آورده‌اند تا محصولات خود را معرفی کنند؟ در ادامه پاسخ این سؤالات را یک به یک برایتان شرح می‌دهیم:

۱. مشتری مداری با محتوای تولیدی کاربران

توجه به مشتری مداری روز به روز در حال افزایش است؛ زیرا شرکت‌ها دائماً باید از روندهای در حال تغییر مخاطبان خود مطلع بوده تا عملکرد درستی در برابر آنها داشته باشند. در این دنیا که فضای دیجیتال مدام سرعت زندگی را بالا می‌برد، با یک کلیک می‌توان در خصوص تصمیمات افراد در مورد یک برند تغییر ایجاد کرد. اگر برندها به مشتریان خود سرویس ندهند، مشتریان آنها به سادگی یک برند تجاری دیگر پیدا می‌کنند.

۲. تأثیر عکس کاربران

کاربران آنلاین با دانستن اینکه کدام شرکت‌ها از روشهای بازاریابی استفاده می‌کنند و کدام یک به دلیل کیفیت بالا مخاطبان خود را جذب کرده‌اند، انتخابشان را انجام می‌دهند. شاید نیازی نباشد که بگوییم کدام برندها موفق عمل می‌کنند آن هم با کمک تولید محتوا توسط کاربر.

۳. عدم اعتماد مردم به تبلیغات

شاید نیازی به گفتن نباشد مردم نسبت به تبلیغات دچار بی اعتمادی هستند. در واقع بازاریابی به روش‌های سنتی رو به افول است و از همین رو بسیاری از برندها به سمت برقراری ارتباط با کاربران رفته‌اند تا با تعاملی که ایجاد می‌کنند، محصول خود را به نمایش گذاشته و اعتماد سایر کاربران را جذب نمایند.

۴. استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر طی سال‌های طولانی

واقعیت آن است که ما طی قرن‌ها، به محتوای تولید شده توسط کاربر UGC پرداخته‌ایم اما با این تفاوت که اکنون سیستم عامل‌های رسانه‌ای وجود دارند که آن پیام‌ها را در سراسر جهان قابل دسترسی می‌کنند. جالب است بدانید که ۹۲٪ مردم به توصیه دیگران از محتوا برندهای مختلف، اعتماد دارند. در چنین شرایطی خلق محتوا توسط کاربر بی اندازه تاثیرگذار است.

۵. معتبرتر است

در مطالعه‌ای که توسط Cohn & Wolfe انجام شد، ۶۳٪ از مصرف کنندگان گفتند که ترجیح می‌دهند از شرکتی که معتقد هستند نسبت به یک رقیب معتبرتر است، خرید کنند.

اصالت در دنیای امروز بسیار مهم است. مشتریان دیگر مصرف کنندگان منفعل نسبت به تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردهای تبلیغاتی نیستند. در عوض، آن‌ها انتخاب کننده‌های واقعی هستند و می‌خواهند در مورد اینکه چه کسی معتبرتر است، خود تصمیم بگیرند.

اما چگونه آنها انتخاب می‌کنند که از چه کسی خریداری کنند؟ آن‌ها برندهایی را انتخاب می‌کنند که می‌توانند با آنها ارتباط برقرار کنند.

۶. این یک جامعه ایجاد می‌کند

محتوای تولید شده توسط کاربر UGC  مخاطبان را با هم جمع می‌کند، در واقع به جای اینکه “ما” در برابر وضعیت “آن‌ها” باشد آن هم در جایی که برندها دائماً در تلاشند تا مصرف کنندگان را به سمت خود جلب نمایند،UGC  همه را در یک خانواده بزرگ و شاد جمع می‌کند.

این دانش رایج است که مردم دوست دارند بخشی از یک جامعه باشند. در یک نظریه سال ۱۹۸۶ که توسط مک میلون و چاویس نوشته شده است، چهار چیز وجود دارد که مردم را ترغیب می‌کند که خود را بخشی از یک جامعه احساس کنند.

  • عضویت
  • نفوذ
  • برآوردن نیازها
  • ارتباط عاطفی مشترک

نقاط ۲ و ۴ در بحث تولید محتوا توسط کاربر مورد توجه است. نفوذ باید به هر دو روش کار کند، اعضا نیز باید احساس کنند که تأثیرگذاری بر جامعه دارند، عنصری که تولید محتوا توسط کاربر UGC را روی میز قرار می‌دهد.

۷. مقرون به صرفه است

محتوای تولید شده توسط کاربر UGC  درباره کاربرانی است که محتوا را ایجاد می‌کنند. آن‌ها بدون دریافت حقوق محتوا تولید می‌کنند و این کار را به دلایل مختلف انجام می‌دهند، خواه به اشتراک گذاشتن تجربه، خواه به برقراری ارتباط با افراد همفکر یا ایجاد فرصت برای برنده شدن در چیزی.

بدیهی است که این امر، به طور قابل توجهی ارزان‌تر از میلیون‌ها تومان هزینه برای تبلیغات تلویزیونی و… است.

جذابیت محتوای تولید شده توسط کاربر UGC این است که کاربران نمایش را اجرا می‌کنند؛ در حالی که بازاریاب‌ها مجبورند جیب‌های خود را برای کمپین‌هایی خالی کنند که ممکن است عملکرد خوبی داشته باشند یا نداشته باشند.

تشویق به حضور

طبق گفته ComScore، هنگامی که مصرف کنندگان در معرض ترکیبی از محتوای بازاریابی حرفه‌ای و محتوای تولید شده توسط کاربر قرار بگیرند، تعامل با برند توسط آنها ۲۸٪ افزایش می‌یابد.

به عنوان نمونه مسابقه جام سفید Starbucks  که در سال ۲۰۱۴ برگزار شد را برایتان شرح می‌دهیم. در این مسابقه مشتریان تشویق می‌شدند که در تمام جام‌های سفید Starbucks حضور داشته باشند و تصاویر خود را ارسال کنند. تقریباً ۴۰۰۰ مشتری فقط در سه هفته تصاویری را ارسال کرده‌اند که نشان می‌دهد مردم آماده و مایل به شرکت در این برند هستند.

بازاریابی محتوای تولید شده توسط کاربر UGC در مقابل بازاریابی سنتی

مصرف کنندگان به طور قابل ملاحظه‌ای نسبت به گذشته در برابر تبلیغات مقاومت می‌کنند. آن‌ها اکنون در تصمیماتی که می‌گیرند، فعال‌تر هستند و برایشان مهم است که پیام‌های تبلیغاتی را از کجا دریافت می‌کنند.

در واقع این روزها، تبلیغات سنتی چه در رسانه‌های خارجی و چه به صورت آنلاین، یک بازی رقابتی است. این نکته را به این واقعیت اضافه کنید که مصرف کنندگان به طور فعال تصمیم می‌گیرند که از تبلیغات دور بمانند و گاه پیام‌های تبلیغاتی را مسدود می‌کنند. در این شرایط برندها یک روش معتبر در برابر بازاریابی سنتی دارند و آن تولید محتوا توسط کاربر است.

محتوای تولیدی کاربران UGC نیز به عنوان پیامی قابل اعتماد توسط کاربران شناسایی می‌شود. در یک مطالعه در سال ۲۰۱۳، ۷۹٪ از مصرف کنندگان گفته‌اند که به اندازه توصیه‌های حضوری، به پیام‌های آنلاین اعتماد دارند. این یک معیار ارزشمند برای خلق محتوا توسط کاربر است.

با این وجود، شناختن خطرات بازاریابی خلق محتوا توسط کاربر نیز مهم است. مهم‌ترین آنها مدیریت صحیح حقوق قانونی عکس‌ها است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که آسیب احتمالی سوء استفاده از بازاریابی UGC  می‌تواند سبب شود که یک برند تجاری اعتبار خود را از دست بدهد و بازنده میدان رقابت شود.

بهترین نمونه‌های مارک‌های با استفاده از UGC

بیایید با معرفی برخی از کمپین‌های UGC که به خوبی نتیجه داده‌اند، محتوای تولید شده توسط کاربر را بهتر به شما معرفی کنیم.

  • کمپین #thesweatlife لولوئون

برند لباس یوگا، لولونمون می‌خواست مخاطبان خود را گرد هم آورد و جامعه‌ای را برای برند خود ایجاد کند. در سال ۲۰۱۳، آن‌ها به کمپین #thesweatlife رسیدند که طی آن مشتریان خود را ترغیب به ارسال عکس‌هایی از خود را حین انجام یکی از سخت‌ترین حرکات یوگا، در اینستاگرام کردند.

“ما لوسیا دالیمور، مدیر برند Lululemon گفت:” ما این برنامه را به عنوان راهی برای ارتباط با کاربران خود ایجاد کرده‌ایم و نشان می‌دهیم که چگونه آنها به طور واقعی محصولات ما را در دنیای واقعی و غیر مجازی مورد استفاده قرار می‌دهند. “ما آن را به عنوان یک روش منحصر به فرد برای وارد کردن تجربیات آفلاین آنها در جامعه آنلاین خود می‌بینیم.”

در دو ماه اول، این برند بیش از ۷۰۰۰ عکس از مشتریان خود (یا “سفیران نام تجاری”) در اینستاگرام و توییتر خود به نمایش گذاشت و گالری منحصر به فرد #sweatlife که به خصوص برای این کمپین ایجاد شده بود، بیش از ۴۰،۰۰۰ بازدید کننده بی نظیر را به دست آورد.

  • جشنواره Cipivate Chipotle

جشنواره مارک چیپوتل از محتوای تولید شده توسط کاربر UGC برای جمع کردن جامعه خود و ترویج عناصر مختلف برند استفاده کرده است.

آن‌ها تصاویر و فیلم‌ها را بر روی یک صفحه جمع کردند، جایی که بازدید کنندگان از جشنواره می‌توانستند پس از پایان جشنواره، خاطرات خود را به یاد آورند.

در طول تعطیلات آخر هفته جشنواره Cipivate Chipotle، که در سان فرانسیسکو برگزار شد، این برند بیش از ۱۲۰۰ پست اجتماعی و ۳ میلیون برداشت چشمگیر به خود اختصاص داد.

  • موارد آیفون لگو Belkin

در سال ۲۰۱۳، بلکین یک کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر UGC را اجرا کرد که شامل ابزار مورد علاقه مردم، آیفون بود. با اشتراک لگو، آن‌ها از مشتریان خواستند تا با استفاده از بلوک‌های قابل تنظیم لگو، مواردی را برای تلفن‌های خود ایجاد کنند. آن‌ها سپس تصاویر را با استفاده از هشتگ #LEGOxBelkin  در اینستاگرام قرار دادند.

این نمونه کامل مشتریانی است که فروش این برند را انجام می‌دهند زیرا این روش ساده اما کارآمد در بازاریابی، خریداران بالقوه را نشان می‌دهد که چقدر جالب، متنوع و مرسوم، می‌توانند به صورت ارگانیک مشتری جذب کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : جمعه 29 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

اصلا تولید محتوا چیست و تولید کننده محتوا کیست؟

گستردگی دنیای بازاریابی محتوا (Content Marketing) آنقدر است که نمی‌شود تعریف مشخصی از تولید محتوا داشته باشیم. اموزش تولید محتوا متنی رایگان  اما می‌توانیم بگوییم که هر چیزی که شما روزانه در فضای دیجیتال با آن سروکار دارید؛ یعنی ویدیو و عکس‌هایی که می‌بینید، پادکست‌هایی که می‌شنوید و متن‌هایی که می‌خوانید به نحوی محتواهایی هستند که کسانی آن‌ها را تولید کردند.

هر کسی با اهداف مشخصی وارد حوزه تولید محتوا می‌شود. اما به صورت کلی و در نهایت، حتی افرادی که صرفاً برای سرگرمی یا آموزش تولید محتوا می‌کنند، بعد از مدتی به فکر کسب درآمد از محتوا خواهند افتاد. این محتوا می‌تواند آنلاین یا آفلاین باشد و در قالب‌های متنوعی هم مثل ویدیو، گرافیک، عکس یا محتوای متنی ارائه شود. گاهی حتی با توجه به پلتفرم و هدف، همه انواع محتوا با هم ترکیب می‌شوند.

بسیاری از تولید کنندگان محتوا بعد از مدتی به اینفلوئنسر تبدیل می‌شوند و با تولید محتوای روزانه با افراد زیادی ارتباط برقرار می‌کنند. این افراد با بسط دادن یک ایده ناب برند شخصی‌شان را می‌سازند و مخاطبان خودشان را هم پیدا می‌کنند.

در این بین بسیاری از کسب‌وکارها هم از تولید محتوا به عنوان روشی برای بازاریابی محصولات و خدماتشان استفاده می‌کنند. محتوا می‌تواند انواع خیلی متنوعی داشته باشد که من در اینجا چند نمونه از پرطرفدارترین انواع محتوا را به شما معرفی می‌کنم:

  • وبلاگ
  • پادکست
  • ویدیو
  • موسیقی
  • گرافیک
  • عکس
  • کتاب‌های الکترونیکی (E-book)
  • اینفوگرافیک
  • و...

چرا تولید محتوا یک شغل ایده‌آل است؟

در سراسر دنیا و به خصوص در ایران، تولید محتوا طرفداران زیادی دارد و افراد زیادی به صورت فریلنسری یا استخدامی در حوزه‌‌های مختلفی از محتوا به درآمدهای قابل توجهی رسیده‌اند. از پیج‌های واینری اینستاگرامی که میلیون‌ها فالوور دارند گرفته تا کانال‌های پربازدید یوتیوب و تلگرام، این روزها تبدیل به مهم‌ترین و حتی تنها منبع درآمد افراد شده‌اند.

از طرفی دیگر، اگر شما پیج، کانال یا سایتی برای خودتان نداشته باشید، همچنان می‌توانید در تولید محتوا برای کسب‌وکارها و افراد دیگر همکاری کنید و به درآمد برسید. در هر صورت، هزاران کسب‌وکار هستند که برای رشد خودشان در دنیای دیجیتال از طریق انواع محتواها، حاضرند میلیون‌ها و میلیاردها تومان هزینه کنند!

 

همه این‌‌ها به کنار، شغل تولید محتوا از چند جهت بسیار جذاب است.

اول آنکه برای شروع نیاز به سرمایه یا تجهیزات خاصی ندارد، یک لپ‌تاپ ساده یا گوشی معمولی کافی است

دوم؛ می‌توانید به صورت دورکاری، حضوری، فریلنسری و استخدامی فعالیت کنید

سوم؛ همانطور که توضیح دادیم، بازار کار بسیار خوبی دارد

چهارم؛ جای رشد و ارتقای شغلی دارد

پنجم؛ درآمد خوبی دارد، البته این مورد کاملاً به کیفیت کار تولیدکننده محتوا بستگی دارد

اگر شما هم تولید کننده محتوا هستید یا به تولید محتوا علاقه دارید و دوست دارید از طریق آن کسب درآمد کنید، تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

چگونه از طریق تولید محتوا به یک ماشین پولساز تبدیل شوم؟

برای شروع کسب درآمد از تولید محتوا، تنها چیزی که به آن نیاز دارید، یک ایده ناب و خلاقانه است. در ادامه ۱3 روش تولید محتوا را به شما معرفی می‌کنم که به شما کمک می‌کند آن جرقه در ذهنتان ایجاد شود و با توجه به ایده‌ای که دارید، محتوای مربوط به آن را تولید کنید و در نهایت از آن درآمد کسب کنید:

 

۱. مهارت و دانش خودتان را آنلاین بفروشید

همین حالا گوگل را باز کنید و درباره یک موضوع خاص سرچ کنید؛ من به شما قول می‌دهم نصف نتایجی که گوگل به شما پیشنهاد می‌دهد، دوره‌های آموزشی آنلاین درباره آن موضوع است. حتما شما هم چیزی بلدید که شاید خیلی‌ها دوست داشته باشند آن را یاد بگیرند. پس چرا آن را نمی‌فروشید؟

کافی است یک پلتفرم آنلاین مخصوص دوره‌های آموزشی پیدا کنید و با روش‌های مختلفی مثل ضبط صدا، ویدیو یا حتی نوشتن آن، مهارتتان را با بقیه به اشتراک بگذارید. یا حتی می‌توانید یک وبینار برگزار کنید و در آن وبینار درباره‌اش حرف بزنید. در ادامه می‌توانید از طریق راه‌اندازی یک وبسایت، پیج اینستاگرام، کانال تلگرام یا هر پلتفرم دیگری محتوای آموزشی خود را بفروشید.

پلتفرم‌های فارسی زیادی هستند که شما در آن‌ها می‌توانید دوره آموزش یا وبینار برگزار کنید. من در ادامه چند نمونه از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنم:

نمونه سایت‌های ایرانی:

  • ایسمینار
  • فرانش
  • درسواره
  • هم‌آموز

نمونه سایت‌های خارجی:

  • Skillcrush 
  • Udemy 
  • edX 
  • Coursera 

۲. ویدیو بسازید

با ساختن ویدیوهای تبلیغاتی و خلاقانه هم به یک تولید کننده محتوا تبدیل می‌شوید. خیلی از برندها تبلیغات ویدیویی دارند و بسیاری از کمپین‌هایشان با ویدیو همراه است. اگر بلدید با کامپیوتر یا حتی گوشی موبایل ویدیو بسازید و ادیت کنید، خیلی از شرکت‌ها منتظر شما هستند تا با شما همکاری کنند.

برای ساخت ویدیو لازم است که نرم افزارهایی مثل ادوبی پریمیر و افتر افکت را یاد بگیرید تا بتوانید ویدیوهای حرفه‌ای‌تری بسازید. البته کار کردن با این نرم‌افزارها معمولا به سیستم‌هایی با پردازش قوی نیاز دارند و طبیعتا هزینه زیادی هم دارند.

اما برای شروع کار می‌توانید با گوشی موبایلتان ویدیو بگیرید و آن را ویرایش و تدوین کنید. اپلیکیشن‌های موبایلی مثل VLLO، اینشات و VN وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید ویدیوها را تدوین کنید.

در دوره آموزشی «تولید محتوای حرفه‌ای با موبایل» می‌توانید تمام فوت و فن‌های تولید محتوای بصری با گوشی موبایل را یاد بگیرید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم آموزش‌های رایگان تولید محتوا با موبایل را از دست ندهید.

 

۳. محتوای گرافیکی تولید کنید

همانطور که حتما تا الان متوجه شدید، تولید محتوا حتما به معنی محتوای متنی و مقاله و وبلاگ نیست. اگر فکر می‌کنید علاقه‌ای به نوشتن ندارید، دنیا به آخر نرسیده و شما باز هم می‌توانید محتوا تولید کنید. نوع دیگر تولید محتوا که به آن محتوای بصری می‌گویند، گرافیک است.

اگر گرافیست هستید و می‌توانید با طراحی بنر و کاراکتر، برندی را به بقیه معرفی کنید، شما هم یک تولید کننده محتوا هستید. می‌توانید با کار کردن تمام وقت یا پروژه‌ای با شرکت‌های مختلف برای آن‌ها محتوای گرافیکی تولید کنید و درآمد خوبی هم داشته باشید.

برای تولید محتوای گرافیکی نیاز است که کار با نرم‌افزارهایی مثل فوتوشاپ را بلد باشید. البته برای شروع کار باز هم می‌توانید با گوشی موبایلتان و با کمک برنامه‌هایی مثل پیکس آرت یا لایت روم ویرایش حرفه‌ای عکس را یاد بگیرید.

اگر علاقه دارید در طراحی بنر به تخصص برسید، پیشنهاد می‌کنیم «دوره آموزش فتوشاپ نوین» را از دست ندهید. در این دوره راه و چاه کسب درآمد با طراحی گرافیکی و راهکارهای ورود به بازار کار را کامل یاد می‌گیرید.

۴. پادکست بسازید

تولید پادکست یک راه جذاب و نسبتاً جدید برای کسب درآمد از محتوا است! کافی است یک موضوع انتخاب کنید که درباره آن آگاهی دارید یا حداقل به آن علاقمند هستید. و البته یک صدای گرم و دلنشین هم حتماً به کار می‌آید!

 

با ساختن پادکست می‌توانید درباره تخصص‌هایتان صحبت کنید و با رشد آن کم‌کم آن را به یک تجارت تبدیل کنید. در ابتدای کار هم حتما لازم نیست خیلی هزینه کنید تا جواب بدهد، یک ایده و یک میکروفون کارتان را راه می‌اندازند!

 

یک نمونه خوب از این روش تولید محتوا، پادکست «علی بندری» است که طرفداران خیلی زیادی هم دارد. علی بندری فقط یک ایده خوب داشت و آن را عملی کرد. حالا هزاران نفر پادکست او را گوش می‌کنند و او از طریق تبلیغات در پادکستش درآمد زیادی هم دارد. در نهایت، اگر پادکست‌های شما مخاطبان زیادی پیدا کند، می‌توانید اسپانسر دائمی هم دریافت کنید و به درآمد قابل توجهی برسید.

۵. کانال یوتیوب بسازید

یکی دیگر از روش‌های شگفت‌انگیز کسب درآمد از تولید محتوا، راه‌اندازی یک کانال یوتیوب است. یوتیوب یکی از ساده‌ترین پلتفرم‌های رسانه اجتماعی است که می‌توان به سادگی از آن درآمد کسب کرد. در یوتیوب می‌توانید محتوای ویدیویی جذاب و سرگرم‌کننده یا حتی آموزشی بسازید و با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر بتوانید مخاطبان خودتان را در یوتیوب پیدا کنید، می‌توانید به راحتی از طریق آن کسب درآمد کنید.

ضمن آنکه درآمد از یوتیوب در ایران به صورت دلاری است و از این نظر فرصت بسیار خوبی برای رسیدن به درآمد بالا خواهید داشت. البته انتقال پول کمی در ایران با چالش همراه است که البته آن هم راه دارد. اگر دوست دارید بیشتر درباره کسب درآمد از طریق یوتیوب بدانید، ما در مقاله «راهنمای کامل کسب درآمد از یوتیوب» به شکل مفصل درباره آن صحبت کردیم.

۶. برای کسب‌وکارها محتوای متنی تولید کنید

این روزها بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ نیاز به افرادی دارند که از طریق قلم جادویی‌شان آن‌ها و محصولات یا خدماتشان را به دیگران معرفی کنند. شما هم اگر با ابزارهای نویسندگی آشنایید، می‌توانید با این کسب‌وکارها همکاری کنید و با نوشتن محتوای متنی برای آن‌ها درآمد کسب کنید. اینجا پیشنهاد می‌کنیم مقاله «هزینه تولید محتوا» را مطالعه کنید.

تولید محتوای متنی برای سایت یکی از پرطرفدارترین مشاغل تولید محتوا در ایران است و افراد زیادی هب صورت فریلنسری و دائمی، مشغول به کار هستند. همین مقاله‌ و سایر مقالات بلاگ نوین که در حال مطالعه آن هستید، توسط نویسنده‌هایی به صورت دورکاری یا حضوری تولید شده‌اند و نویسنده‌ها از طریق نوشتن این مطالب، درآمد داشته‌اند. پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی زیر را حتماً ببینید:

 

راستی، ما در دوره آموزشی تولید محتوای متنی، ریز و بم این موضوع را به شما آموزش دادیم که با گذراندن آن می‌توانید مقاله‌هایی بنویسید که واقعاً مفید و ارزشمند باشند و تا مدت‌ها در ذهن خوانندگان باقی بمانند.

۷. وبلاگ خودتان را داشته باشید

داشتن یک وبلاگ آنلاین هم یک گزینه عالی برای کار کردن در خانه است. داشتن یک وبلاگ شخصی به شما این امکان را می‌دهد که ایده‌هایتان را با دیگران در سراسر جهان به اشتراک بگذارید. موضوع وبلاگ شما می‌تواند مطابق با علایق، سرگرمی‌ها یا حتی استعدادهایتان باشد. بعد از آنکه وبلاگ شما رشد کرد و مخاطبان زیادی را جذب کردید، می‌توانید با دریافت رپورتاژ و بنرهای تبلیغاتی، به درآمد برسید.

در مقاله «چگونه از وبلاگ خود کسب درآمد کنیم؟» می‌توانید درباره ترفندهای وبلاگ نویسی بیشتر یاد بگیرید.

۸. کانال تلگرام بسازید

این روزها با ساخت یک کانال تلگرام درباره هر موضوعی که دوست دارید و با جذب اعضا می‌توانید درآمد داشته باشید. محتوای کانال می‌تواند سرگرمی، موزیک، ویدیو، اخبار، دنیای سینما یا هرچیز دیگری باشد. کافی است کانالتان را بسازید و با جذب اعضا کم کم از برندهای مختلف تبلیغ بگیرید و درآمد کسب کنید. از محبوب‌ترین و معروف‌ترین کانال‌های تلگرام که با انتشار تبلیغات درآمد زیادی کسب می‌کنند، می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

  • «آهنگیفای» با بیش از چهار و نیم میلیون عضو
  • کانال «مجله | Do You Know» با 1.3 میلیون عضو
  • کانال «گیزمیز» با 990 هزار عضو
  • کانال «توییتر فارسی» با حدود ۵۰۰ هزار عضو
  • کانال «کاف» با 530 هزار عضو
  • کانال «منطقه آزاد» با 319 هزار عضو

۹. در اینستاگرام فعالیت کنید

اگر اینستاگرامتان را باز کنید، صفحه‌های زیادی می‌بینید که یک فرد با تولید محتوای خلاقانه در آن فعالیت می‌کند و فالوئرهای زیادی هم دارد. همه این افراد روزی کارشان را از صفر شروع کردند و فقط ایده‌شان را اجرایی کردند.

تولید محتوا در اینستاگرام هم می‌تواند شامل هر موضوعی باشد. با افزایش فالوئر می‌توانید از برندها و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ تبلیغ بگیرید و درآمد داشته باشید. مثلا صفحه «هومن ایران‌منش» یکی از موفق‌ترین نمونه‌هایی است که با تبلیغ درآمد کسب می‌کند.

 

۱۰. تبلیغ نویسی را یاد بگیرید

این روزها بازار تبلیغ نویسی یا همان کپی رایتینگ داغ است. بسیاری از کسب‌وکارها حالا به جادوی کلمات ایمان آورده‌اند و به دنبال کسی می‌گردند تا با استفاده درست از کلمات، مشتری جذب کنند. کپی رایتینگ یعنی نوشتن چیزی که باعث جذب افراد و انجام کاری مثل کلیک کردن، خرید یا دنبال کردن یک برند شود. کپی رایترهای حرفه‌ای با استخدام در شرکت‌های معتبر و بزرگ درآمد زیادی کسب می‌کنند.

 

۱1. محصول‌نویسی کنید

اگر وارد یکی از سایت‌های فروش آنلاین محصولات یا خدمات شوید، می‌بینید که در صفحه هر محصول یا خدمات توضیحاتی درباره آن نوشته شده است. آن توضیحات بسیار مهم هستند و می‌توانند باعث شوند کاربر تصمیم به خرید کردن بگیرد؛ برای همین نوشتن این نوع از متن هم نیاز به تخصص دارد.

با یادگیری این مهارت می‌توانید با بسیاری از شرکت‌ها همکاری کنید و درآمد داشته باشید. سایت‌های فروش آنلاین زیادی مثل دیجی کالا یا فروشگاه‌‌های اینترنتی دیگر به خدمات محصول نویسی نیاز دارند که می‌توانید با آن‌ها همکاری کنید.

 

۱2. ایبوک تولید کنید

شاید پیش خودتان فکر کنید شما نویسنده نیستید؛ پس کتاب نوشتن هم آرزویی محال برای شما است. اما باید به شما بگویم که برای نوشتن کتاب کافی است داستانی برای روایت کردن داشته باشید. بعد از اینکه برندتان را ساختید، به بقیه بگویید که چه شد به اینجا رسیدید و داستان‌تان را به آن‌ها بفروشید.

تمام چیزهایی که تا الان نوشتید را جمع کنید و آن را به یک کتاب الکترونیکی تبدیل کنید. حتی می‌توانید با چاپ کردنش نسخه فیزیکی آن را هم داشته باشید. اگر به تولید ایوبک علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «آموزش تولید ایبوک» را حتماً مطالعه کنید.

۱۳. استراتژی محتوایی تدوین کنید

اگر یک محتوانویس حرفه‌ای هستید و تجربه تولید محتوا در وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی دارید، می‌دانید که تدوین استراتژی محتوا برای هر کسب‌وکاری اقدامی حیاتی است. اما این کار نیاز به تخصص ویژه دارد و هرکسی از پس آن برنمی‌آید.

اگر دوست دارید در مسیر تولید محتوا پیشرفت کنید و درآمدتان را افزایش دهید، یادگیری تدوین استراتژی محتوا انتخاب خوبی برای شما است. با پیشرفت و کسب مهارت بیشتر در این راه حتی می‌توانید به برندهای مختلف در زمینه بازاریابی محتوایی مشاوره بدهید.

 



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 29 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

چرا سایت را سئو می کنیم؟

 

 

قبل از اینکه به پرسش چگونه سئو کنیم پاسخ دهیم، باید بدانید که سئو در تجارت الکترونیکی از اهمیت بالایی برخوردار است. چگونه سایت خود را سئو کنیم اما سئو چیست؟ یک سایت برای اینکه فروش بالایی داشته باشد، باید در صفحات اولیه ی گوگل دیده شود. برای اینکه این اتفاق بیفتد، یک سری کار ها را باید بر روی سایت انجام داده و از این طریق بازدید سایت را افزایش دهیم. مثلا اگر یک وبسایت در خصوص پوشاک داشته باشید، می توانید ترفند های مربوط به ست کردن لباس یا شستشوی آن را منتشر کرده و از این طریق ورودی بگیرید. 

 

با سرچ کردن کاربر در موتور های جستجو، سایت شما با احتمال بیشتری می تواند در نتایج نشان داده شود و همین موضوع می تواند بر روی بالا بردن رتبه ی سایت شما دخیل باشد. این تنها یکی از مزیت های سئو سایت است. وقتی سایت سئو باشد در بین رقبا جایگاهی بالاتر داشته و برای کاربران نیز بیشتر به نمایش در می آید. نمی توان ارزش یک سایت سئو شده را نادیده گرفت. به همین منظور، برای اینکه بدانید چگونه سایت را سئو کنید باید آموزش سئو و بهینه سازی را دنبال کرده و در این زمینه اطلاعات خود را بالا ببرید، تا بتوانید متمایز عمل کنید. سایت سئو محور، می تواند مزایای بسیاری برای شما داشته باشد.

چطور می توان یک سایت را سئو کرد؟ 

چگونه سئو کنیم؟ تنها کسانی به دنبال جواب این پرسش هستند که پیشرفت و رتبه سایت برای آن ها دارای اهمیت است. راهکار ها و ابزار هایی برای این روند در نظر گرفته شده است. شناخت این ابزار ها و راهکار ها می تواند به منزله ی پلی باشد که برای شما سودمند بوده و پیشرفت و رتبه سایت را به دنبال دارد. سئو و طراحی سایت به عنوان یکی از مشاغل پر سود و با درآمد بالا در این دوره شناخته می شود. بسیاری از افراد به دنبال فراگیری این مهارت بوده و دنبال پاسخ پرسش چگونه سئو کنیم هستند. اگر شما به طراحی سایت مسلط باشید ولی علم کافی برای چگونه سئو کنیم را نداشته باشید، در این زمینه ناکام مانده و شکست می خورید. 

طراحی سایت بدون ارائه ی یک محتوای ارزشمند و سئو شده هیچ گونه ارزشمندی نداشته و تاثیری در کسب و کار ندارد. از طریق روش های مختلفی می توان یک سایت را سئو کرد. مهم ترین گام برای سئو یک سایت، استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با حوزه ی کاری آن سایت می باشد. از طریق جستجو در گوگل، افراد پاسخ پرسش های خود را پیدا می کنند.

سئو چه نقشی در پیشرفت و رتبه سایت دارد؟

سئو نقش زیادی در پیشرفت و بالا بردن رتبه ی سایت ایفا می کند. به همین دلیل، اکثر افرادی که با عنوان کارشناس سئو یا تاجر در دنیای آنلاین فعالیت دارند، به دنبال روش ها و ترفند های موجود برای پیشرفت و بالا بردن رتبه ی سایت هستند. هرکسی برای اینکه سئو خود را بالا ببرد، اهدافی را دنبال می کند. در ادامه، این اهداف را نام می بریم:

1. ایجاد لینک ها و ایجاد اشتراک های اجتماعی

2. افزایش نرخ تبدیل یا کانورژن

افزایش سئو سایت رایگان، در زمانی برای شما می تواند نتیجه بخش باشد که در سایت خود به ارائه ی مطالب مفید و ارزشمند پرداخته و سایت های دیگر به معرفی سایت شما بپردازند. در این صورت، بدون اینکه هزینه سئو را بپردازید می توانید سایتی با سئو بالا داشته باشید. با این کار، افراد زیادی به سایت شما وارد شده و از آن دیدن می کنند. در صورتی که از مقالات ارزشمند و معتبر برای سایت خود کمک گرفته باشید، افراد می توانند به مشتریان شما تبدیل شده و از شما خرید کنند. 

 

مراحل سئو سایت

چگونه سئو کنیم؟ در این قسمت، شما را با مراحل این کار آشنا کرده و به شما می آموزیم که چه روش هایی را پیاده کنید تا بتوانید رتبه ی سایت خود را بالا ببرید. برای سئو سایت، باید در نظر داشته باشید که هر گونه محتوایی که در سایت بارگذاری می شود نیازمند رعایت اصول مورد نیاز برای پیشرفت و سئو می باشد. برای اینکه یک سایت از سئو خوبی برخوردار باشد، باید هم به سئو داخلی و هم به سئو خارجی آن سایت توجه داشت. اما برای سئو داخلی چه مواردی را نیاز است تا مورد بررسی قرار دهیم؟ در ادامه، برای اینکه بدانیم چگونه سئو کنیم، موارد مربوط به سئو داخلی را نام میبریم:

1. تولید محتوا با کیفیت و سئو شده

2. سرعت سایت

3. عنوان نویسی جذاب

4. ظاهر سایت

5. تجربه ی کاربری آسان

6. لینک سازی داخلی و خارجی

7. انتخاب کلمات کلیدی مناسب و تحقیق درباره ی آن

8. و ..

تمامی این موارد می توانند بر روی سئو داخلی موثر باشند. اما برای بهبود سرعت سایت که تاثیر زیادی می تواند در سئو داخلی داشته باشد، از چه روش هایی می توان استفاده کرد؟ در ادامه، روش های این کار را نام می بریم:

  • ایجاد فایل robots.txt

  •  استفاده از قالب بهینه

  •  نصب افزونه ی AMP برای سایت های خبری و مجله ای 

  •  و ...

  •  



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 تير 1403 | نظرات ()