روش های پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی مناسب
نوشته شده توسط : noor

استفاده از ابزارهای مفید

ابزارهای مختلفی برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی ارائه شده‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ابزار Semrush
    Semrush یک ابزار همه‌کاره و کامل است. چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم  استفاده از این ابزار به ما کمک می‌کند تا بتوانیم متوجه شویم که کاربران بیشتر با کدام دسته از کلمات کلیدی وارد وب سایت ما شده‌اند و کلمات کلیدی رقبای خود را شناسایی کنیم. در این شرایط با شناسایی شکاف کلمات کلیدی می‌توانیم کلمات کلیدی جدیدی را پیدا کنیم و برای رتبه گرفتن در گوگل از آن‌ها استفاده کنیم.
  • ابزار keyword planner
  • یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند برای یافتن کلمه کلیدی، ابزار keyword planner است. این ابزار رایگان است و اطلاعات ارزشمندی به ما می‌دهد؛ مانند
    پیدا کردن کلمات کلیدی جدید که با موضوع موردنظر ما مرتبط هستند.
    مشاهده کلماتی که بیشترین حجم جستجوی ماهانه را داشته‌اند.
    بررسی هزینه موردنیاز برای استفاده از کلمات کلیدی پربازدید
  • ابزار Kwfinder
    Kwfinder یکی دیگر از ابزارهای مفید برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب است. ما به کمک این ابزار می‌توانیم کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنیم و با انتخاب منطقه جغرافیایی که در آن قرار داریم، کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنیم. این دسته از کلمات که با نام lsi نیز شناخته می‌شوند، نقش به‌سزایی در بهبود سئو وب سایت دارند و استفاده از آن‌ها می‌تواند یک مزیت رقابتی محسوب شود. اگر تمایل به استفاده از ابزار kwfinder دارید باید به طور کامل این ابزار و کاربردهای آن را بشناسید.
 

بررسی رقبا

ما با نگاه به لیست آن دسته از رقبای خود که توانسته‌اند بالاترین رتبه را در نتایج جستجوی گوگل به‌دست آورند، می‌توانیم متوجه شویم که کدام گروه از کلمات کلیدی بیشترین رقابت را داشته‌اند و در میان کاربران محبوب‌تر بوده‌اند. این کار باعث می‌شود تا بتوانیم کلمات کلیدی جدیدی را پیدا کنیم.

مشاهده پیشنهادات گوگل

هنگامی که ما کلمه‌ کلیدی مورد نظرمان را در بخش جستجوی گوگل وارد می‌کنیم، در ادامه آن می‌توانیم پیشنهادات گوگل را مشاهده کنیم. این عبارات پیشنهادی، کلماتی هستند که با تکرار بیشتری از طرف کاربران جستجو شده‌اند و بر آن اساس به ما نشان داده می‌شوند. به همین خاطر می‌توانند به ما کمک کنند تا بهترین کلمه کلیدی را شناسایی کنیم.

بررسی فروم‌ها و سایت‌های پرسش و پاسخ

یکی از بهترین راه‌ها برای یافتن کلمه کلیدی، «بررسی فروم‌ها و سایت‌های پرسش و پاسخ» است؛ زیرا این صفحات معمولا مکانی برای پاسخ به سوالات کاربران هستند و با مشاهده آن‌ها می‌توانیم متوجه شویم که کاربران بیشتر به‌دنبال چه موضوعاتی هستند و نیاز و دغدغه‌های آن‌ها را شناسایی کنیم. در نتیجه می‌توانیم کلمات کلیدی خود را متناسب با نیاز و علاقه کاربران انتخاب کنیم.

 

تحلیل و اولویت‌بندی کلمات کلیدی‌

هدف اصلی از انتخاب بهترین کلمات کلیدی، افزایش تعداد بازدیدکنندگان و جذب آن دسته از کاربرانی است که به مخاطبان همیشگی یک وب سایت تبدیل می‌شوند. این مفهوم که با نام keyword targeting شناخته می‌شود، در واقع یک رویکرد استراتژیک برای بهینه‌سازی وب سایت است. در keyword targeting، ما به‌عنوان مدیر یک وب سایت باید بدانیم که مخاطب هدفمان کیست، در کدام مرحله از جستجو قرار دارد و برای رفع چه نیازی جستجو کرده است.

در این صورت می‌توانیم با برنامه‌ریزی مناسب و در یک بازه زمانی مشخص، با توجه به نیاز کاربران کلمات کلیدی خود را انتخاب کنیم. اتفاقی که هم رضایت آن‌ها را به‌همراه دارد و هم می‌تواند ترافیک ورودی سایت ما را افزایش دهد.

به‌صورت کلی، keyword targeting به بخش‌های زیر تقسیم می‌شود:

  • زمانی که کاربر قصد خرید دارد ولی هنوز مطمئن نیست.
  • زمانی که کاربر می‌داند در کدام وب سایت باید جستجو کند.
  • زمانی که کاربر با هدف به‌دست آوردن اطلاعات کامل به جستجو می‌پردازد.
  • زمانی که کاربر محصول مورد نظرش را انتخاب کرده است و آماده خرید است.
  • زمانی که کاربر محصول مورد نظرش را انتخاب کرده، ولی به‌دنبال پیدا کردن آن محصول با قیمت مناسب است.

باید به این نکته توجه داشته باشیم که کیوورد تارگتینگ برای وب سایت‌های خبری، متفاوت با کیوورد تارگتینگ وب سایت‌های آموزشی است و این موضوع تا حد زیادی به حوزه کاری ما بستگی دارد. ما در ابتدا باید هدف خود از راه‌اندازی یک وب سایت را در نظر بگیریم و بعد از آن، مخاطبان هدف خود را شناسایی کنیم تا بر اساس نیاز آن‌ها فعالیت خود را سازماندهی کنیم.

 

ارزیابی عملکرد کلمات کلیدی؛ روش‌ها و ابزارهای ارزیابی

تا اینجای مقاله با نحوه انتخاب بهترین کلمه کلیدی آشنا شدیم، اما این پایان کار نیست. ما برای آنکه متوجه شویم آیا کلمات کلیدی خود را به‌درستی انتخاب کرده‌ایم یا خیر، باید عملکرد وب سایت خود را بررسی کنیم. در این صورت می‌توانیم متوجه شویم که کدام کلمات تعداد بیشتری از کاربران را به وب سایت ما آورده‌اند و توانسته‌اند ترافیک ما را بهبود دهند.

علاوه‌بر این، با مشاهده صفحات کم‌بازدید متوجه می‌شویم که کدام یک از بخش‌های وب سایت نیاز به تقویت دارند و با استفاده از بهترین کلمات کلیدی، محتوا و ساختار وب سایت خود را بهینه کنیم. به این ترتیب می‌توانیم هم تجربه کاربری مخاطبان خود را بهبود دهیم و هم به رتبه خوبی در گوگل دست پیدا کنیم.

 

زمان برای به‌روزرسانی؛ چگونه و کی باید کلمات کلیدی خود را بازبینی کنیم؟

بهینه‌سازی وب سایت با کلمات کلیدی مناسب، یک اقدام مهم است که باید به‌صورت مداوم انجام شود، زیرا ممکن است ما در یک بازه زمانی بتوانیم در بالاترین جایگاه از گوگل قرار بگیریم، ولی مدتی بعد، رقبای ما با بهره‌گیری از استراتژی‌های قدرتمند این جایگاه را تصاحب کنند.

برای جلوگیری از وقوع این اتفاق، باید به‌طور مداوم و با داشتن یک برنامه زمانی ۳-۶ ماهه، کلمات کلیدی خود را بررسی کنیم، به بررسی و پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی رقبا بپردازیم و متناسب با اتفاقات روز و نیاز کاربران، کلمات کلیدی جدیدی را به وب سایت خود اضافه کنیم و محتوای آن را به‌روزرسانی کنیم.

 





:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: